بکلینک و قوانین آن (لینک بیلدینگ)

با ایده وب ، طراحی سایت زیبا را با قیمت مناسب تجربه کنید

بکلینک و قوانین آن (لینک بیلدینگ)

مرداد ۲۰, ۱۳۹۵ مقالات سئو 4
لینک بیلدینگ چیست

یکی از مهترین فرایند های بهینه سازی سایت و سئو ، لینک لیلدینگ می باشد.لینک سازی برای یک سایت توسط سئوکاران ناشی توصیه می شود انجام نشود در غیر اینصورت ممکن است بجای بهینه سازی تاثیر منفی گذاشته و حتی باعث حذف سایت از کل نتایج شود.

تعریف لینک بیلدینگ

به هرگونه عملیاتی که موجب ایجاد لینک برای وبسایت شما شود لینک سازی و یا Link Building گفته می شود.در بسیاری از مواقع لینک ها برای سایت شما بصورت تصادفی و بدون اطلاع شما اتفاق خواهد افتاد.وقتی شما در یک سایت عضو شده لینک وبسایت خود را درج میکنید و یا کامنتی برای مطالبی که خوانده اید می نویسید و نام وبسایت خود را درج می دهید لینک بیلدینگ اتفاق می افتد و یک لینک برای سایت شما ایجاد میشود.

لینک بیلدینگ به این معنی است که ما لینک هایی برای سایت خود تولید کنیم که از سایت های دیگر به نحوی به سایت ما اشاره کند.لینک سازی در سئو یکی از مهمترین فرایند ها است که بدون ایجاد لینک برای سایت خود و صرفا با محتوای خوب در کلماتی که رقابتی وجود دارد نمیتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید.

در سطح اینترنت هر لینک که به سایت شما اشاره کرده و لینک سایت شما در آن وبسایت وجود داشته باشد بکلینک گفته می شود.

چگونه باید لینک سازی کنیم

توصیه می کنیم ابتدا اطلاعات خود را در زمینه لینک سازی بالا برده و سپس از روش های زیر برای لینک سازی استفاده کنید.

  • ثبت لینک سایت با استفاده از درج دیدگاه
  • ثبت لینک سایت با استفاده از انجمن ها (forum)
  • قرار دادن لینک سایت در صفحات اجتماعی(فیسبوک ،توییتر ، و…)
  • قرار داده شدن لینک در بخش لینک های مفید دیگر وبسایت ها
  • ایجاد لینک بصورت خودکار از دیگر سایت ها و یا وبلاگ ها
  • ایجاد لینک در سایت های درج آگهی
  • و …

شما اگر بخواهید برای سایتتان کاربران و بازدیدکنندگان بصورت طبیعی لینک سازی کند ،پروسه ای است بسیار دشوار و نیاز به مدت زمان چند ساله(البته اگر محتوای تولیدی شما عالی باشد ).پس باید خودتان دست به کار شده و برای سایت خودتان لینک سازی را شروع کنید.

ناگفته نماند که موتور جستجوگر گوگل هیچگاه توصیه ای به ساخت بکلینک یا همان لینک بیلدینگ نکرده و حتی هشدار به جریمه شدن نیز داده است و هدف گوگل این بوده که شما با تولید محتوای خوب برای سایت خود نسبت به جمع آوری لینک اقدام کنید.یعنی بازدیدکنندگان شمارا در بدلایلی مانند محتوای خوب و مرتبط بودن موضوع سایت شما لینک کنند.

یک وب سایت بدون انجام Link Building هیچ ارزشی برای گوگل ندارد و اگر بر این باور هستید که می توانید با محتوای خوب (محتوا پادشاه است)سایت خود را سئو کرده و در نتایج بهبود ببخشید سخت در اشتباهید.یک وب سایت برای پیشرفت در نتایج نیاز به محتوای عالی و بکلینک عالی دارد.شما بدون به تنهایی فقط صرفا با تولید محتوا و یا صرفا فقط با تولید بکلینک به محتوای بی کیفیت نمی توانید در صدر نتایج قرار بگیرید پس بهتر است وقت خود را هدر ندهید.

شما باید لینک سازی را بصورت درست انجام بدهید( مطلب سئو کلاه سفید ) چون لینک بیلدینگ دارای پیچیدگی های زیادی می باشد و بدون اطلاعات کافی هیچوقت به انجام اینکار نپردازید چون ممکن است برای همیشه از نتایج گوگل حذف شوید.

نظر شخصی من این است که لینک بیلدینگ 60 درصد از مراحل سئو سایت را شامل می شود.و به شما توصیه میکنم بعد از تکمیل اطلاعات خود وارد این بحث پیچیده شده و برای سایت خود لینک سازی کنید.

 

 

۴ Responses

  1. ایده شات گفت:

    مطلب بسیار مفیدی بود ولی طرز لینک سازی درست اشاره نشده

  2. تبلیغات در گوگل گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبی که قرار دادید

  3. محمد گفت:

    سلام روز بخیر
    قبلا دعوتتون ازتون کرده بودم برای عضویت در گروه جامعه وبمستران
    مهندس چرا نیومدی توی گروه
    خوشحال میشیم تشریف بیارید و دوستان دیگه تبادل اطلاعات
    داشته باشیم
    گروه جامعه وب مستر ها
    https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *