همه چیز درباره یک شروع خوب برای سئو سایت (1)

با ایده وب ، طراحی سایت زیبا را با قیمت مناسب تجربه کنید

همه چیز درباره یک شروع خوب برای سئو سایت (1)

مهر ۱۷, ۱۳۹۶ مقالات سئو 2
شروع سئو

شاید برای خیلی از شما که تازه مفهوم سئو سایت رو درک کردید ،این سوال پیش بیاید که چگونه سایتم رو بهینه کنم و چگونه رتبه سایتم رو در گوگل بهبود ببخشم!

از اون جایی که این سوالی خیلی از دوستانی بود که تازه با بهینه سازی سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل آشنا شده اند ،تصمیم بر این گرفتم که یک مقاله ای در این مورد بنویسم و تمام مراحلی که در ابتدای یک شروع خوب برای سئو سایت شما لازم است رو توضیح بدم.

پس اگه میخواهید از ابتدا یک سایت بهینه و سئو شده باشید حتما این مطلب رو با دقت و تا انتها مطالعه کنید.

تعریف سئو

همانطور که در مطلب سئو چیست اشاره کردیم،سئو (Seo) یعنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگر.اما در این مطلب من میخواهم بحث رو یکم بازترش کنم و به یک صورت دیگه با این کلمه آشناتون کنم !

همه ما بر این مسئله واقف هستیم که با افزایش نقش اینترنت در زندگیمون ،نقش موتور های جستجوگر مخصوصا گوگل افزایش بالایی داشته و طوری شده که بیشتر خرید و فروش های اینترنتی از طریق گوگل سرچ شده و در سایت هایی که گوگل به کاربر نشون میده انجام میشه! همین عمل باعث شده تا هر شخصی که یک کسب و کاری در اینترنت داره هرکی انجام بده برای اینکه گوگل سایت خودش رو بالاتر از بقیه سایت ها نشون بده .

حالا در اینجا میریم سر اصل قضیه که چجوری بتونیم سایت رو برای گوگل بهینه کنیم تا مارو بالاتر از وبسایت های دیگه نشون بده.

عکس سئو

بهینه سازی سایت برای گوگل یا برای بازدید کننده (مهم)

گوگل رتبه بندیش بدین صورت می باشد که سایت های معتبر ، دارای محتوای غنی و مفید رو بالاتر از بقیه سایت ها نشون میده ،پس شما اگه بتونید ساییتون رو برای بازدید کننده بهینه کنید در واقع اصل کار (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر) رو انجام دادید .اگه بخوام بصورت ساده بیان کنم ،شخصی که کلمه : سئو چیست سرچ میکنه دوست داره سایتی رو ببینه که محتوای بهتری از دیگر وبسایت ها داشته باشه پس گوگل هم همون سایت رو نشون میده که اعتبار بالا و محتوای بهتری رو داره .در ادامه به چگونگی افزایش اعتبار و چگونگی ایجاد یک محتوای خوب اشاره میکنیم.

اولین قدم :

هدف ما برای ایجاد یک وبسایت از مهمترین قدم های بهینه سازی می باشد ( مقاله چگونه وبسایت موفقی داشته باشیم ).پس باید ابتدا هدف خودمون رو مشخص کنیم که آیا این وبسایتی که در دست طراحی می باشد ،نیاز های بازدیدکنندگان رو برطرف میکنه؟بازدید کنندگان من از چ قشری می باشند؟در سایت من دنبال چه چیزی هستند؟ بعد از پاسخ دادن به این سوالات میتونیم سایت خودمون رو شروع به طراحی کنیم با هدف پاسخ به نیاز کاربران سایتمون.

دومین قدم :

بعد از تعیین هدف برای وبسایت خودمون میرسیم به بخش ارزیابی وبسایت که در اینجا سایت از لحاظ گرافیک ، سرعت لود ، ساختار داخلی و سایر موارد بصورت کامل ارزیابی، بررسی و ایراد ها برطرف میشه.در این مرحله باید به این مسئله توجه داشته باشیم که هر یک از این موراد با کوچک ترین نواقصی موجب تاخیر در به ثمر رسیدن و تاخیر در نتیجه گرفتن سایتمون میشه پس باید تمامی دقت خودمون رو در این مرحله به کار ببریم

دومین قدم در بهینه سازی وبسایت بصورت اصولی، خودش چند بخش هست که اولین بخش گرافیک می باشد و در ادامه به این مبحث می پردازیم.

 

گرافیک:

در گذشته به این مسئله ( گرافیک ) چندان اهمیت داده نمیشد، شاید دلیلش را میتوان نبود رقیب و یا سادگی سایت برای بازدیدکننده و یا سایر موارد از جمله نبود علم کافی در زمینه گرافیک وبسایت دانست.شاید سوال باشد که گرافیک چرا مرتبط با سئو است!اصلا گرافیک که ربطی به سئو ندارد! در ادامه برای جواب شما یک مثال ساده خواهم زد.

گرافیک در سئو سایت

فرض کنید شما در گوگل کلمه ای را جستجو و وارد چند سایت شدید.در نگاه اول قبل از خواندن مطلبی که دنبالش هستید،در 80 درصد مواقع به گرافیک و طرز چینش سایت توجه خواهید کرد اگر مورد پسند بود سپس مطلب آنرا خواهید خواند در غیر اینصورت به سایت های دیگر مراجعه می کنید.پس می بینید که گرافیک و زیبایی همچنین ساختار مناسب (که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد)یک سایت به چه میزان در جذب کاربر برای سایت شما موثر خواهد بود و باعث ماندگاری کاربر در سایت شما خواهد شد.

امروزه برای طراحی هایی با گرافیک بالا از حالت UI و UX استفاده میشود که به طور مختصر UI به معنی زمانی که کاربر در حال مشاهده وبسایت است و UX به معنی تجربه کاربر از مشاهده وبسایت می باشد.

ادامه مطلب بزودی در بخش دوم …

 

۲ Responses

  1. Fateme گفت:

    سلام مطالب ساده و مفید بود فقط کامل نیست اگه امکانش هست کامل به ایمیل ارسال کنید یا تو سایت قرار دهید ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *